Afmelden digitale nieuwsbrief

Houdt er bij de verzending van een digitale nieuwsbrief altijd rekening mee dat de ontvanger zich op eenvoudige wijze moet kunnen afmelden van uw nieuwsbrief. De afmeld mogelijkheid moet op duidelijke wijze zijn aangegeven (geen zoekplaatje) en er mogen geen drempels worden opgeworpen om het afmelden te ontmoedigen of bemoeilijken.

Maakt u bij de verzending van een digitale nieuwsbrief gebruik van een professioneel nieuwsbrief systeem, dan worden de afmeldingen keurig automatisch voor u afgehandeld. Het online adresboek blijft daarmee ten alle tijden actueel en u heeft hier geen omkijken meer naar.

Wanneer dit bij het nieuwsbrief systeem dat u gebruik niet het geval is, of u de nieuwsbrieven zelf vanuit uw mail programma maakt en verzendt, dan zult u er achter komen dat u de afmeldingen op een lastigere manier moet verwerken. Afmelden wordt in dat geval vaak een handmatige actie met de nodige risico’s zoals het foutief verwerken/het vergeten van afmeldingen. Ontvangers die zich al eens hebben afgemeld nog een keer mailen kan (begrijpelijk) kwaad bloed zetten en u loopt hiermee feitelijk onnodige risico’s om als spammer te worden aangezien.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.